Biorąc pod uwagę TOP 3 sportowców biorących udział w Igrzyskach Paraolimpijskich, według danych IMM z okresu od 1.06 do 28.06, największą popularnością cieszy się Natalia Partyka. Informacje na jej temat stanowiły 82,7% wszystkich wzmianek. Kolejne miejsce przypadły Rafałowi Wilkowi (12,6%) oraz Bartoszowi Tyszkowskiemu (4,7%).
Najwięcej wzmianek pojawiło się na portalach internetowych – ponad 90% w odniesieniu do Natalii Partyki pojawiło się właśnie w tym medium. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku pozostałych dwóch sportowców, gdzie liczba wzmianek ukazujących się na portalach wynosiła kolejno prawie 60% (Bartosz Tyszkowski) i ponad 70% (Rafał Wilk). Kolejnym miejsce, gdzie pojawiło się najwięcej informacji jest Facebook oraz Twitter.
Media tradycyjne stanowią jedynie kilka procent udziału w skali wszystkich mediów, z czego najwięcej komentarzy ukazało się w prasie – większość publikacji w tytułach regionalnych.
Nieco inaczej prezentuje się sytuacja kiedy pod uwagę bierzemy interakcje w mediach społecznościowych. Tutaj liderem jest Rafał Wilk, który w ciągu ostatnich tygodnia wywołał ok. 350 aktywności w sieci, wliczając w to polubienia, udostępnienia oraz komentarze.
Wzmianki ukazujące się na temat sportowców w większości miały wydźwięk neutralny, jednak biorąc pod uwagę zabarwienie emocjonalne – warto dodać, że pojawiały się jedynie te o wydźwięku pozytywnym. Dotyczyły głównie przygotowań sportowców do Igrzysk, ich aktywności pozasportowej (np. w przypadku Rafała Wilka – filmu opartym na jego historii bądź uczestnictwie w aktywnościach odbywających się wokół Festiwalu Zaczarowanej Piosenki). Dotyczą również ich obecności w wydarzeniach około sportowych – jak w przypadku Natalii Partyki – podczas Kaszubskiego Pikniku Sportowego.
*O badaniu:
Raport oparto na monitoringu prasy, radia, telewizji, internetu i mediów społecznościowych w dniach 1.06.2015-28.062016. Monitorowano frazy „Natalia Partyka”, „Rafał Wilk”, „Bartosz Tyszkowski”.