Polska Organizacja Turystyczna rozpoczęła kilkanaście dni temu współpracę z Polskim Komitetem Paralimpijskim mającą na celu turystyczną promocję naszego kraju angażującą m.in. sportowców z niepełnosprawnościami, uczestniczącymi w tegorocznych Igrzyskach Paralimpijskich w Paryżu. Pierwsze efekty kampanii są już widoczne na portalach społecznościowych POT i to właśnie dzięki naszym znakomitym paralimpijczykom.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy zwłaszcza, że polscy paralimpijczycy przywieźli pełen kosz medali z Paryża. Są świetnie postrzegani i sprezentowali wszystkim mnóstwo pozytywnych emocji. Nie tylko kibice są im za to wdzięczni, bowiem wszelkie materiały z tymi sportowcami są chętnie oglądane. CI sportowcy wzbudzają podziw i sympatię odbiorców. Dlatego właśnie z udziałem sportowców z niepełnosprawnościami powstanie spot reklamowy, który pokaże także potencjał i umiejętności polskich fizjoterapeutów oraz środków rehabilitacji oraz oczywiście turystyczne walory Polski. Powstają też rolki na Facebooka Poland.Travel. Pierwszą rolkę nagraliśmy z Kamilem Otowskim, który zresztą zdobył swój pierwszy złoty medal zaraz na początku igrzysk. Całą Polskę obiegło nagranie, jak wzruszająco śpiewa polski hymn, podczas ceremonii dekoracji. Ludzie sobie tu udostępniali, komentowali, więc my szybko z Kamilem nagraliśmy materiał na Facebooka, który, w ciągu weekendu został obejrzany ponad 300 tysięcy razy i zdobył blisko 19 tysięcy pozytywnych reakcji – mówi Małgorzata Wilk- Grzywna, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Kamil Otowski promuje w materiale filmowym Warszawę, bo generalnie cała kampania jest pomyślana tak, aby sportowcy odwoływali się do miejsc, z których pochodzą, w których mieszkają lub chętnie wypoczywają. Przekaz promocyjny staje się wówczas bardziej wiarygodny i szczery. Kolejna rolka została nagrana z Natalią Partyką, która zdobyła w Paryżu dwa medale i promuje Gdańsk oraz Kaszuby. Pochodząca z okolic Nysy Barbara Bieganowska-Zając, która przywiozła już medale z igrzysk w Sydney, Rio de Janeiro, Tokio, a teraz z Paryża, będzie z kolei promowała Opolszczyznę, natomiast Łukasz Ciszek, z województwa świętokrzyskiego, zachęci do odwiedzin tego regionu.
– Zwracamy również uwagę na to, aby wszyscy sportowcy, zatem również nasi paralimpijczycy, w imieniu których związki sportowe podpisały umowę z Polską Organizacją Turystyczną, wskazywali atrakcje turystyczne, które zdobyły certyfikat POT. Nie wszędzie będzie to możliwe i nie wszystkich certyfikowane miejsca, czy obiekty pokażemy, ale myślę że w jakimś zakresie uda się to zaprezentować – dodaje dyrektor departamentu wsparcia rozwoju turystyki Polskiej Organizacji Turystycznej, Jacek Janowski.
– Bardzo się cieszę, że mogę promować moje rodzinne strony, czyli Opolszczyznę. Tu naprawdę jest co pokazać i jest gdzie wypoczywać. Ja sama jestem osobą szalenie aktywną i dostrzegam bardzo dużo możliwości aktywnego wypoczynku na Opolszczyźnie. Niestety obecnie wszyscy tu skupiamy się na walce z powodzią, ale po tym kataklizmie branżę turystyczną należy wspomóc i będę miała w tym swój mały udział – mówi Barbara Bieganowska-Zając, złota medalistka Igrzysk Paralimpijskich w Paryżu.
– A my się cieszymy, że ktoś docenia w sportowcach z niepełnosprawnościami potencjał reklamowy, jaki w nich tkwi. To ludzie z wolą walki, z wiarą w sukces, pogodni, optymistyczni. Budzą tylko pozytywne skojarzenia i cieszę, że Polska Organizacja Turystyczna ten potencjał dostrzegła i skutecznie go wykorzystuje – mówi Łukasz Szeliga, prezes Komitetu Paralimpijskiego.
Podpis: Kamil Otowski jako pierwszy paralimpijczyk rozpoczął kampanię promocji Polski Polskiej Organizacji Turystycznej